لوازم آشپزخانه

۲۴ مدل رنده دستی مقاوم و کاربردی + خرید اینترنتی

راهنمای مطالعه

رنده دستی از اصلی ترین وسیله هر آشپزخانه ای است. با مطالعه راهنمای خرید اینترنتی امروز همراه ما باشید تا با عناوین مهم آن آشنا شوید.

رنده دستی آشپزخانه

آشپزها می توانند با توجه به کاربرد مد نظر خود از رنده های آشپزخانه استفاده نمایند. این رنده ها می توانند به صورت درشت، ریز، ورقه ورقه و مدل دار مواد غذایی را برش دهند.

از همین رو تیغه های آنان با یکدیگر متفاوت است. بسیار مهم است که رنده ای را خریداری نمایید که تمیز نمودن و شستن آن آسان باشد.

بهترین رنده دستی

خرید بهترین رنده دستی به کاربرد شما وابسته است. برخی از رنده ها می توانند برش های یک دست ایجاد نمایند. برخی دیگر قادر هستند تا برش های ریز انجام دهند و دسته ای دیگر برای اسلایس کردن مناسب می باشند.

بهترین رنده گزینه ای می باشد که به کمک تیغه آن بتوانید به راحتی اقدام به ریز نمودن مواد غذایی نمایید.

کاربرد رنده دستی

رنده دستی برای خرد نمود یا اسلایس کردن مواد غذایی در حجم کم استفاده می شود. شما می توانید رنده های فوق را در اندازه های مختلف در بازار مشاهده نمایید.

کاربرد تیغه های رنده دستی

رنده های دستی که در بازار وجود دارند، دارای انواع متفاوتی می باشند. رنده ها می توانند دارای تیغه های پلاستیکی یا استیل باشند.

تیغه ها علاوه بر جنس بر اساس نوع برشی که انجام می دهند نیز با یکدیگر متفاوت می باشند. برخی از تیغه ها برای برش های طولی و برخی دیگر برای برش های عرضی مناسب می باشند.

طرز استفاده از رنده دستی

برای استفاده از رنده دستی باید دقت داشته باشید که آن را حتما در سطح مسطحی قرار داده و توجه داشته باشید که رنده از جای خود تکان نخورد.

سپس با کشیدن از بالا به پایین مواد غذایی بر روی آن، اقدام به ریز کردن آنها نمایید. البته باید در نظر داشته باشید که در موارد چرخان تنها نیاز است تا خوراکی ها را به اسلایس های کوچکتر برش بزنید.

بهترین رنده آشپزخانه

یکی از مواردی که در زمان خرید بهترین رنده آشپزخانه باید در نظر داشته باشید، جنس آن است. تیغه ها باید از جنس استیل ضد زنگ باشند.

در این صورت می توان مطمئن بود که آنها در برابر رطوبت مقاومت می نمایند. البته تیز بودن تیغه ها نیز دارای اهمیت بالایی است.

بهترین مارک رنده دستی

رنده دستی یکی از وسایل کاربردی در آشپزخانه می باشد که در انواع ظاهر ها تولید می شود. برای اینکه فشار کمی به دست ها وارد شود، لازم است تا از رنده دستی خوب و تیزی استفاده نمایید.

از همین رو توصیه می شود تا از برندهای معتبر خریداری انجام دهید. کیفیت تیغه های این رنده ها تضمین شده و تیزی آنها اثبات شده است.

مدل رنده دستی

امروزه انواع مختلفی از رنده های دستی در بازار وجود دارند. برخی از رنده ها مسطح می باشند.برخی دیگر دارای دنده های چرخنده هستند که به راحتی می توان دسته را چرخاند و مواد غذایی را خرد نمود.

از این موارد برای خوراکی های سفت استفاده می شود. استفاده از این رنده ها بسیار آسان می باشد.

مدل رنده دستی آشپزخانه ، رنده دستی آشپزخانه می تواند دارای مدل های مختلفی باشد. رنده های چند طرفه، یک طرفه، مسطح و چرخان تنها چند مورد از این رنده ها می باشند.

به جز این موارد رنده های میکرو نیز امروزه علاقه مندان زیادی را به سمت خود جلب نموده اند. از این موارد برای رنده نمودن سطح پوست میوه ها استفاده می شود.

انواع رنده دستی آشپزخانه

امروزه برای فعالیت های مختلف در آشپزخانه از رنده های متفاوتی نیز استفاده می شود. رنده های دستی مسطح، رنده های چرخان، رنده های مخزن دار و رنده های مستطیلی تنها بخشی از نمونه های موجود هستند.

رنده های مستطیلی از جمله مواردی می باشند که در اکثر خانه ها وجود دارند. این رنده ها دارای سوراخ های متفاوتی هستند.

رنده دستی کوچک

رنده های دستی کوچک برای مواد خوراکی کوچک استفاده می شوند. شما می توانید از این موارد برای خرد نمودن سیر و مواردی از این قبیل استفاده نمایید.

از همین رو توصیه می شود تا در زمان خرید حتما به نوع مواد غذایی که قصد خرد نمودن آن را دارید نیز دقت نمایید. رنده های چند تیغه کاربردی تر هستند.

رنده سه کاره دستی

رنده های سه کاره یکی از انواع رنده های چند کاره موجود در بازار می باشند. از این رنده ها می توان برای خرد نمودن مدلی، ریز کردن و اسلایس کردن استفاده نمود.

اگر مایلید تا رنده شما همیشه تیز باقی بماند، بهتر است پس از خرد نمودن خوراکی، یک تکه نان خشک را روی آن بکشید تا ذرات غذا خارج شوند.

رنده خلال کن هویج

یکی از وظایف رنده دستی آشپزخانه خرد نمودن هویج است. رنده های هویج دارای تیغه های قوی تر و تیز تری می باشند.

این رنده ها قادر هستند تا هویج ها را به صورت مدل دار نیز برش دهند که از آنها بتوان برای تزیین استفاده نمود. قیمت رنده های هویج به نسبت سایر رنده ها بیشتر است.

رنده دستی آلمانی

رنده های آلمانی یکی از نمونه های عالی می باشند که در بازار وجود دارند. این رنده ها دارای تیغه های برنده می باشند.

بدون اینکه نگران زنگ زدگی آنها باشید، می توانید از آنان برای مدت زمان طولانی استفاده نمایید. بهتر است تا پس از هر بار استفاده آنها را به خوبی خشک نمایید تا طول عمر بیشتری داشته باشند.

خرید رنده دستی آشپزخانه

در زمان تهیه یک رنده دستی آشپزخانه حتما باید به سهولت استفاده از آن نیز دقت نمایید. این مورد برای افرادی که مدام با این رنده ها فعالیت می نمایند بسیار مهم می باشد.

در زمان رنده نمودن مچ دست های شما باید آزاد باشد و فشار زیادی به آنها وارد نشود. از همین رو به ارگونومیک محصول دقت داشته باشید.

خرید رنده دستی ، در زمان خرید رنده دستی باید دقت داشته باشید که در بازار انواع متفاوتی وجود دارند. رنده های دستی مسطح گزینه پرطرفداری هستند و اغلب افراد از آنها استفاده می نمایند.

این موارد خوش دست بوده و باعث می شوند تا فشار زیادی به دست وارد نشود. اگر مواد خوراکی شما کم می باشند، استفاده از این رنده ها گزینه خوبی است.

قیمت رنده دستی ساده

رنده ساده دستی یا همان رنده های پلاستیکی جزو ارزان ترین رنده های موجود در بازار می باشند. شما می توانید این رنده ها را در طرح ها و رنگ های مختلفی مشاهده نمایید.

قیمت رنده های مذکور نیز به مراتب ارزان تر است. با کمی بررسی می توان یک رنده ارزان را با قیمتی کمتر از 50 هزار تومان تهیه کرد.

قیمت رنده دستی آشپزخانه

رنده هایی که در بازار وجود دارند، با توجه به اینکه از چه نوع و جنسی باشند، قیمت متفاوتی نیز دارند. اگر دنبال یک رنده مقرون به صرفه هستید، می توانید از گزینه های پلاستیکی استفاده نمایید.

اما گزینه های استیل دارای قیمت و کیفیت به مراتب بالاتری هستند. البته باید بیان نمود که ماندگاری آنها نیز بیشتر می باشد.

برخی از نمونه های موجود در بازار دارای مخزن هستند که بسیار کاربری بوده و باعث میشود تا مواد غذایی به اطراف پخش نشوند.

مدل های مختلفی از رنده های دستی در بازار وجود دارند که انتخاب بهترین و با کیفیت ترین آنها مستلزم رعایت نکات مربوط به راهنمای خرید آن است.

امروزه خرید اینترنتی این مدل در طرح های مختلف در میان بسیاری از خانم های خانه دار رایج است.

اگر مصمم به خرید رنده دستی هستید، تنها کافی است با مطالعه راهنمای خرید و ویژگی های هر کدام از مدل ها از روش های مختلف اینترنتی و حضوری جهت خرید آن محصولی که به سلیقه شما نزدیک است، اقدام نمایید.

در ادامه مقاله به پاره ای از موارد مربوط به به انواع رنده دستی، جنس، نکات مهم قبل از خرید و همینطور راهنمای نگهداری از آن می پردازیم. پس با ما همراه باشید.

با انواع بهترین مارک رنده دستی آشنا شویم

همانطور که می دانیم رنده دستی انواع مختلفی دارد و کارکرد های هر کدام سبب برتری یک مدل بر مدل های دیگر می شود.

حتما قبل از خرید با انواع رنده ها و ویژگی های هر کدام از آنها آشنا شوید و در نهایت جهت خرید این محصول کاربردی آشپزخانه اقدام نمایید. در ذیل به رایج ترین انواع رنده دستی اشاره شده است.

  • رنده های مستطیلی

رنده‌ های مستطیلی، 4 سطح مختلف با سوراخ های درشت و ریز دارند که جهت خرد کردن مواد غذایی به کار می روند. این مدل رنده طرفداران زیادی در بازار دارد.

از سوراخ درشت این رنده برای ریز کردن مواد خوراکی و از سوراخ ریز آن برای خرد کردن مواد غذایی نرم مانند: پنیر استفاده می شود. البته هنگام خرید فراموش نکنید که این مدل رنده برای خرد کردن مقادیر زیادی از مواد غذایی به اسلاید های یکدست، مناسب نیست.

  • رنده های مسطح یکدست

این مدل رنده از سوراخ های ریز و یکدست برای خرد کردن مواد خوراکی تشکیل شده اند. رنده های مسطح، خوش دست هستند و باعث خستگی مچ دست هنگام فعالیت آشپزی نمی شوند.

در هنگام خرید توجه داشته باشید که این مدل از رنده دستی برای مقادیر و اندازه های کم مواد خوراکی مناسب است.

  • رنده چرخان

رنده چرخان هنگام خرد کردن باعث خستگی دست نمی شود و مقادیر زیادی از مواد خوراکی را می توان به وسیله این رنده، ریز و خرد کرد.

چرخش تیغه های فلزی آن هنگام خرد کردن مواد غذایی باعث می شود تا فعالیت آشپزی شما بی دردسر و بدون هیچ گونه معطلی انجام شود.

  • رنده مخزن دار

این مدل رنده دستی از 4وجه مختلف تشکیل شده است. این رنده، تیغه های مخصوص به خود را دارد.

طراحی این تیغه ها به گونه ای است که توانایی ریز کردن مواد غذایی به اسلایدهای مختلف را دارند. قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی برای رنده مخزن دار وجود دارد.

قبل از خرید رنده دستی آشپزخانه انواع جنس آن را بشناسید

رنده های دستی از جنس های مختلفی ساخته شده اند و به بازار عرضه می شوند. در ذیل به چند نمونه از جنس های مختلف رنده اشاره شده است.

  • استیل ضد رنگ

جنس استیل از مقاومت بالایی در مقابل رطوبت برخوردار است و زنگ نمی زند. قبل از خرید حتما به جنس محصولاتی که از فلز است توجه نمایید و آن دست از محصولی را انتخاب نمایید که از جنس استیل ضد زنگ باشد.

  • پلاستیک

بیشتر رنده های دستی موجود در بازار از جنس پلاستیک ساخته شده اند. حتما قبل از خرید نسبت به جنس رنده دستی حساس باشید و آن نوع از محصولی را انتخاب نمایید که از جنس پلاستیک مرغوب باشد.

نکات مهمی که در قیمت رنده دستی آشپزخانه تاثیر دارند

یک سری اصول و نکات مهمی قبل از خرید رنده وجود دارد که توجه به آنها لازم و ضروری است در ذیل به مواردی از آنها اشاره شده است:

  • جنس

قبل از خرید حتما در مورد جنس های مختلفی از رنده که به بازار عرضه می شوند، آگاهی یابید. سعی کنید آن جنسی را انتخاب نمایید که از نوع استیل ضد زنگ باشد، زیرا استیل از مقاومت و دوام زیادی برخوردار است.

  • سهولت استفاده

سهولت استفاده از رنده دستی یکی از مهمترین فاکتورهای قبل از خرید است. همیشه مد نظر داشته باشید آن رنده ای را انتخاب نمایید که به مچ دست شما هنگام فعالیت، فشار بیش از حد وارد نکند. ارگونومیک بودن محصول را قبل از خرید فراموش نکنید.

  • انواع رنده دستی

همانطور که اشاره کردیم رنده های دستی انواع مختلفی دارند و به بازار عرضه می شوند. قبل از خرید با توجه به سلیقه خودتان و متناسب با فعالیت آشپزیتان جهت تهیه مناسب ترین رنده اقدام نمایید.

  • چند تیغه بودن رنده

چند تیغه بودن رنده یکی از عواملی است که در تهیه آن باید توسط خریدار مد نظر قرار گیرد. برخی از تیغه های رنده دستی قابلیت خرد کردن مواد غذایی به شکل های مختلف را دارند.

به این مورد در هنگام خرید توجه نمایید و در نهایت با توجه به نحوه استفاده خود از خرد کردن مواد غذایی تصمیم به خرید این وسیله کاربردی آشپزخانه بگیرید.

نکات ایمنی هنگام استفاده

رعایت نکات ایمنی هنگام رنده کردن یکی از موارد مهمی است که باید نسبت به آن آگاه باشید.

طراحی و ساختار رنده باید طوری باشد که موقع فعالیت موجب خستگی مچ دست شما نشود و همینطور وجود پایه در زیر رنده باعث می شود که دستتان موقع ریز کردن مواد خوراکی نلغزد و سبب آسیب به پوست دستتان نشود.

راهنمای نگهداری

شاید فکر کنید که این محصول جز آن دسته از لوازمی است که نیازی به مراقبت خاصی ندارد. اما این باور اشتباهی است.

رنده جز آن دسته از وسایلی است که در شستشوی آن باید به یک سری نکات توجه کرد. در ذیل به مواردی از این قبیل اشاره شده است.

      • برای تمیز کردن رنده از هر گونه مواد غذایی، مقداری نان خشک را روی آن بمالید و سپس آن را بشویید.
      • برای اینکه موادی داخل تیغه های رنده باقی نماند، از قلم موی آشپزی استفاده نمایید.
      • بعد از رنده کردن موادی مانند: پنیر که حالت چسبندگی زیادی دارد و سبب گیر کردن داخل تیغه های رنده می شود، از روغن استفاده نمایید. مقداری از روغن را روی رنده بمالید و بعد از چند دقیقه با اسکاچ و مایع ظرفشویی، آن را کاملا بشویید.

مشاهده نسخه pdf مقاله: ۲۴ مدل رنده دستی مقاوم و کاربردی + خرید اینترنتی

پیشنهادهایی برای شما

محصولات پیشنهادی این مقاله
محدوده قیمت 0 تا 200,000 تومان

امتیاز کاربران

رنده مدل دسته چوبی درشت

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن جنس دسته جنس بدنه
23x6x2 سانتی‌متر 70 گرم چوب استیل

امتیاز کاربران

رنده مدل مخزن دار 8 کاره

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن جنس دسته جنس بدنه
30x15x14 سانتی‌متر 200 گرم پلاستیک پلاستیک

امتیاز کاربران

رنده اف بی ویژن مدل FB-6ST

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن جنس دسته جنس بدنه کشور مبدا برند
13x13x23 سانتی‌متر 300 گرم پلی پروپیلن استیل ایران
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

رنده دستی کد 1258226399

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن جنس دسته جنس بدنه کشور مبدا برند
32×11×3 سانتی‌متر 210 گرم استیل استیل چین
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

پوست کن و رنده مدل 32014

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن جنس دسته جنس بدنه کشور مبدا برند
17x8x1 سانتی‌متر 30 گرم پلاستیک پلاستیک چین
محدوده قیمت 200,001 تا 400,000 تومان

امتیاز کاربران

رنده دستي ترامونتينا مدل RALADOR

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن جنس دسته جنس بدنه سایر توضیحات
28*12*1 سانتی‌متر 125 گرم پلاستیک استیل ضد زنگ ساخت برزیل

امتیاز کاربران

رنده لیمون کد DH2118

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن جنس دسته جنس بدنه
12x12x28 سانتی‌متر 400 گرم چوب استیل

امتیاز کاربران

رنده دافنی مدل VIOLET GRATER کد DA1023

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن جنس دسته جنس بدنه سایر توضیحات
29x9x4 سانتی‌متر 130 گرم سیلیکون استیل جنس تیغه استیل ضد زنگ پایه لاستیکی ضد لغزش برای...

امتیاز کاربران

خردکن دستی نوین ویستا کد 600

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد جنس دسته جنس بدنه سایر توضیحات
22x18x10 سانتی‌متر پلاستیک پلاستیک دارای چهار رنده مختلف

امتیاز کاربران

سرویس ابزار آشپزخانه 8 پارچه مدل ZX_KGS05

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن جنس دسته جنس بدنه
9x15x30 سانتی‌متر 610 گرم سیلیکون استیل
محدوده قیمت 400,001 تا 600,000 تومان

امتیاز کاربران

رنده ایکیا مدل 6691

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن جنس دسته جنس بدنه
12x10x20 سانتی‌متر 210 گرم استیل استیل

امتیاز کاربران

خردکن دستی نایسر دایسر مدل 2019

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن جنس دسته جنس بدنه سایر توضیحات
29x12x15 سانتی‌متر 900 گرم پلاستیک پلاستیک - شامل: - رنده با محافظ - تیغه برش و ورقه‌کن - ...

امتیاز کاربران

رنده 10 کاره مدل MD1187

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن جنس دسته جنس بدنه سایر توضیحات
35x15x12 سانتی‌متر 850 گرم پلاستیک پلاستیک دارای سه زبانه برشی (نازک 3.5میلی متری) (متوسط ...

امتیاز کاربران

ست ابزار آشپزخانه 8 پارچه ویتارا کد A-KGS01

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن جنس دسته جنس بدنه کشور مبدا برند
35x15x20 سانتی‌متر 1200 گرم سیلیکون استیل چین
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

رنده بارک مدل 25345

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن سایر توضیحات ابعاد جنس دسته جنس بدنه
12x10x26 سانتی‌متر 200 گرم _ ارتفاع رنده 25.4 سانتی متر استیل، پلاستیک استیل
مشخصات بیشتر
محدوده قیمت 600,001 تا 800,000 تومان

امتیاز کاربران

رنده بارک کد 25352

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن سایر توضیحات ابعاد جنس دسته جنس بدنه
10x10x25.5 سانتی‌متر 200 گرم _ ارتفاع رنده 25.4 سانتی متر استیل استیل
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

رنده ایکیا مدل 239

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن جنس دسته جنس بدنه اقلام همراه
19x9x9 سانتی‌متر 240 گرم پلاستیک استیل شامل : 2 عدد تیغه رنده ، مخزن ، درب مخزن

امتیاز کاربران

شیارزن مرکبات برابانتیا کد 210228

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن جنس دسته جنس بدنه کشور مبدا برند
15*2*2 سانتی‌متر 40 گرم استیل استیل هلند
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

رنده مدل LP787

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد سایر توضیحات ابعاد جنس دسته جنس بدنه
35x15x15 سانتی‌متر دارای سه زبانه برشی (نازک 3.5میلی متری) (متوسط ... پلاستیک پلاستیک

امتیاز کاربران

رنده ونکن مدل X5

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن جنس دسته جنس بدنه کشور مبدا برند
29x12x10 سانتی‌متر 200 گرم پلاستیک استیل و پلاستیک ترکیه
مشخصات بیشتر
محدوده قیمت 800,001 تا 1,000,000 تومان

امتیاز کاربران

رنده هوهاو مدل 137

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن جنس دسته جنس بدنه
28x16x40 سانتی‌متر 170 گرم پلاستیک پلاستیک

امتیاز کاربران

رنده ایکیا مدل 00422321

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن جنس دسته جنس بدنه
29x12x5 سانتی‌متر 280 گرم پلی پروپیلن استیل

امتیاز کاربران

سرویس 8 پارچه ابزار آشپزخانه یونی هوم مدل 6680G

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن جنس دسته جنس بدنه
8x18x30 سانتی‌متر 757 گرم استیل استیل

امتیاز کاربران

رنده بامبوم مدل Reso مجموعه سه عددی

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن جنس دسته جنس بدنه کشور مبدا برند
38x15x3 سانتی‌متر 500 گرم بامبو استیل ترکیه

امتیاز کاربران

رنده ایکیا مدل UPPFYLLD کد 389 مجموعه 4 عددی

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن جنس دسته جنس بدنه اقلام همراه
19x9x9 سانتی‌متر 240 گرم پلاستیک، پلی پروپیلن استیل شامل : 2 عدد تیغه رنده ، مخزن و در

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا