لوازم آشپزخانه

۲۴ مدل تابه وک باکیفیت و کاربردی + خرید اینترنتی

راهنمای مطالعه

تابه وک یکی از ابزارهای کاربردی برای آشپزی است. قبل از هر چیز در مقاله امروز قصد داریم شما را با مهم‌ترین عناوین این محصول آشنا کنیم، با ما همراه باشید.

تابه وک چیست

تابه های وکی که امروزه ما می شناسیم، جزو تابه های ته گرد هستند. این تابه ها را نمی توان به صورت مستقیم بر روی گاز استفاده نمود.

زیرا المنتهای موجود در آن گرما را باز می گردانند و این مورد نیز گاز را خراب می نماید.

اگر مایلید تا از این مورد در طبیعت استفاده نمایید، لازم است تا حتما از سه پایه های مخصوص نیز بهره ببرید.

وک آشپزی

تابه های وک در آشپزی بسیار مفید می باشند. شما می توانید به کمک وک ها به سرعت مواد غذایی خود را پخته و آماده طبخ نمایید.

البته باید به این مورد نیز دقت داشته باشید که کار کردن با وک ها و دمای مستقیم نیاز به مهارت دارد.

اگر تازه کار می باشید و مهارت لازم را در اختیار ندارید، توصیه ما استفاده از نمونه های برقی است.

ماهیتابه وک

تابه های وک از لحاظ ظاهری دارای ویژگی های متفاوتی هستند. شکل دسته آنها اغلب با یکدیگر متفاوت می باشد. برخی از این تابه ها دارای دسته کوتاه تری می باشند.

این تابه ها اغلب دارای ته گرد بوده و در قدیم مورد استفاده قرار می گرفتند. البته این موارد دارای دستگیره های جانبی نیز می باشند.

ماهیتابه وک ته گرد

تابه وک یکی از تابه های آشپزی است که ابتدا در چین استفاده می شد اما امروزه در تمام کشورها مورد استفاده قرار می گیرد.

از این تابه می توان برای سرخ نمودن و همچنین آبپز کردن غذاها استفاده نمود. شما می توانید از این تابه برای پخت سریع و آسان غذاها استفاده نمایید.

تابه وک ته گرد ، اگر قصد خرید تابه وک ته گرد را دارید باید به این مورد نیز دقت داشته باشید که پوشش داخلی آنها نچسب باشد. در این صورت تمیز نمودنشان نیز به همان اندازه آسان تر خواهد بود.

البته باید اشاره نمود که طعم غذاها در وک های نچسب با نمونه های فلزی و چدنی بسیار متفاوت می باشد.

بهترین تابه وک

تابه های وک که اغلب در آشپزی های چینی از آنها استفاده می شود، برای استفاده روی کوره مورد بهره برداری قرار می گیرند.

از همین رو گفته می شود که اگر مایلید تا غذایی را تحت دمای بالا و با سرعت تهیه نمایید، این تابه ها گزینه های عالی به شمار می آیند.

ماهیتابه چینی

ماهیتابه های چینی که ما با عنوان وک می شناسیم، دارای جنس های متعددی هستند. یکی از جنس هایی که امروزه بسیار کاربرد دارد، کربن استیل است.

این ماهیتابه ها سبک بوده و به راحتی می توان آنها را بر روی آتش تکان داد. در نظر داشته باشید که یک وک خوب باید حدود 2 میلیمتر ضخامت داشته باشد.

تابه وک چدنی

باید در نظر داشته باشید که تابه های وک چدنی در دو دسته تقسیم بندی می شوند. مدل های چینی دارای دیواره بسیار نازکی هستند و خیلی سریع نیز داغ می شوند.

این موارد در مصرف سوخت صرفه جویی می نمایند انا نمونه های غربی نیز در بازار وجود دارند. ضخامت این وک ها حدود سه برابر بیشتر بوده و برای داغ شدن به روغن بسیار نیز نیاز دارند.

طرز استفاده از ماهیتابه وک

قبل از استفاده از وک لازم است تا آن را به خوبی بشویید. پس از آنکه آب آن به خوبی خشک شد، آن را روی حرارت ملایم قرار دهید.

در این زمان رنگ ماهیتابه از روشن به تیره تغییر می نماید. این مورد طبیعی بوده و نشان دهنده آماده شدن وک است.

خرید وک

در زمان خرید ماهیتابه وک دقت داشته باشید که نمونه های فولادی دارای طول عمر بالایی می باشند. به همین دلیل این موارد قیمت بیشتری نیز دارند.

شما برای استفاده از آنها باید روغن بیشتری مصرف نمایید اما دقت داشته باشید که به هیچ وجه غذاها به آنان نمی چسبند. شما می توانید این موارد را با سیم ظرفشویی نیز تمیز کنید.

خرید تابه وک چینی

در خرید تابه های وک باید در نظر داشته باشید که آنها دارای انواع متفاوتی می باشند. برخی از تابه ها ته گرد و برخی دیگر تع صاف می باشند.

یکی از ویژگی های مهم تابه های فوق این مورد می باشد که دیواره های بلندی دارند و دهانه آنها بسیار عریض است. شما می توانید از این موارد بر روی هر نوع گازی استفاده نمایید.

خرید تابه وک چدنی

در زمان خرید وک چدنی دقت نمایید که این وک ها با دو دسته کوتاه و بلند در بازار وجود دارند. اگر در طبیعت یا بر روی کوره آشپزی می کنید، توصیه ما استفاده از وک های دسته بلند است.

البته باید دقت داشته باشید که وک های دسته کوتاه نیز بسیار کاربردی هستند زیرا می توانند به راحتی مهار شوند.

خرید تابه وک ته گرد

تابه وک ته گرد امروزه در تمام دنیا برای پخت غذاها استفاده می شود. اغلب از این تابه ها برای پخت در دمای بالا بهره گرفته می شود.

باید در نظر داشت که تابه های وک دارای انواع متفاوتی می باشند اما گزینه های ته گرد یکی از پرکاربردترین آنها هستند. این تابه ها شبیه کاسه های گرد بزرگ می باشند.

قیمت وک

یکی از مواردی که بر روی قیمت تابه وک تاثیر دارد، جنس است. مک های چدنی یکی از قدیمی ترین انواع وک ها هستند و به راحتی می توانند گرما را عبور دهند.

اما باید در نظر داشته باشید که این موارد سنگین بوده و داغ شدن آنها نیز زمانبر می باشد. این موارد امروزه دارای قیمت زیادی نیستند و کمتر مورد استفاده قرار می گیرند.

قیمت تابه وک چدنی

دک های چدنی یکی از انواع تابه های پر مصرف می باشند. این تابه ها اغلب دارای دسته های کوچکی در دو طرف می باشند که به کمک آنها می توان به راحتی تابه را مهار نمود. قیمت این موارد در بازار بسیار مناسب می باشد.

قیمت ماهیتابه وک چینی

قیمت تابه های وک متفاوت است. برخی از نمونه های موجود در بازار برقی و برخی دیگر ساده هستند. اگر تابه وک شما ساده باشد، قیمت به مراتب کمتری دارد.

اگر مهارت زیادی برای استفاده از این تابه ها ندارید، پیشنهاد می شود که از تابه های برقی استفاده نمایید زیرا آنها نیازی به مهار کردن بر روی گرما یا آتش ندارند.

تاریخچه تابه وک و آشنایی با آن

پیشینه این وسیله کاربردی به کشور چین بر می گردد. از زمان های بسیار دور استفاده از این مدل تابه در بین چینی ها برای پخت غذا رایج بوده است.

امروزه در کشورهای دیگر هم از ماهیتابه وک جهت آماده سازی غذا استفاده می کنند. برای کسانی که علاقه زیادی به پخت غذاهای چینی دارند، خرید این وسیله آشپزی بسیار جذاب است.

با گذشت مدت زمانی در فرآیند تولید تابه وک تغییراتی انجام شد و مدل های مختلفی از این محصول وارد بازار شدند.

این تابه کاربردی نه فقط در رستوران ها بلکه در بسیاری از آشپزخانه منازل هم دیده می شود. تابه وک در طرح و جنس های مختلفی تولید و به بازار عرضه می شود.

راهنمای خرید اینترنتی به شما کمک می کند که از نوع جنس محصول آگاهی یابید و در نهایت با بررسی همه جانبه جهت خرید آن اقدام نمایید. امروزه خرید اینترنتی این ابزار آشپزی در بین بسیاری از افراد رایج است.

تنها کافی است که انواع و اقسام سرویس تابه وک را در سایت های مختلف بررسی و آن را سفارش دهید.

ما در ذیل به نکات مربوط به تاریخچه محصول، جنس، نکات مهم قبل از خرید و انواع آن اشاره می کنیم تا فرآیند خرید این وسیله کاربردی آشپزخانه را برای شما تسهیل نماییم. در ادامه همراه ما باشید.

انواع تابه وک

همانطور که می دانیم این ابزار آشپزی مدل های مختلفی دارد. در ذیل به اقسام مختلف این ماهیتابه اشاره کرده ایم.

  • وک ته گرد

ظاهر این مدل از محصول به صورت گرد و کاسه ای است. قبل از خرید این نوع از ماهیتابه بسته به نوع اجاق گاز خود نسبت به تهیه آن اقدام نمایید. در این مدل به دلیل ته گرد آن از پایه های مخصوص وک بر روی اجاق گاز استفاده می شود.

  • وک ته صاف

این نوع از ماهیتابه ها به دلیل طراحیشان، ته صاف و دهانه گشادی دارند. در واقع نمونه تابه وک اصل چینی ها است که از آن در پخت غذا استفاده می کنند. از این ابزار آشپزی روی همه اجاق گازها از هر نوعی می توان استفاده کرد.

  • وک برقی

در این مدل ماهیتابه برای پخت و پز غذا از برق استفاده می شود. یکی از ویژگی های این ماهیتابه، وجود پایه مخصوص وک است که قابلیت مهار کردن روی اجاق گاز را دارند.

دوستان عزیز در نظر داشته باشید تابه وک استیل و تابه وک تفلون در کنار مدل چدنی یکی از محبوب ترین مدل های موجود در بازار می باشند که طرفذاران خاص خود را دارند. بد نیست این مدل ها را بررسی کنید.

با انواع جنس تابه وک در بازار آشنا شویم

همانطور که می دانیم در بازار جنس های مختلفی از این مدل ماهیتابه موجود است. قبل از خرید حتما نسبت به ویژگی های هر کدام از این محصولات آگاه شوید و در نهایت جهت خرید آن اقدام نمایید. در ذیل به جنس های مختلفی از ماهیتابه وک می پردازیم.

  • چدن

این جنس از ماهیتابه وزن زیادی دارد و در بازار به دو مدل غربی و شرقی موجود هستند. مدل های شرقی، ضخامت کمتری دارند و به همین دلیل در اثر حرارت زودتر داغ می شوند. اما در مدل های غربی از ضخامت بیشتری برخوردارند و دیرتر گرم می شوند.

  • کربن استیل

یکی از مهمترین خصوصیات کربن استیل مربوط به پخش یکنواخت گرما درون این ماهیتابه ها است. این مدل جنس دوام بسیار بالایی دارد و قیمت آن نسبت به جنس بقیه تابه وک ها پایین تر است.

قبل از خرید این مدل به ضخامت تابه توجه داشته باشید. بهترین ضخامت تابه وک استیل، 2 میلی متر است.

  • مدل نچسب

این مدل تابه ها از پوشش نچسب برخوردار هستند. اما قبل از خرید این نکته را مد نظر داشته باشید که طعم و مزه غذا درون این جنس تابه نسبت به بقیه مدل ها فرق می کند.

  • فولاد ضد زنگ

جنس این مدل محصول از فولاد ضد زنگ است. ویژگی این تابه وک به گونه ای است که به روغن زیادی جهت پخت و پز نیاز ندارد.

انواع تابه وک از لحاظ دسته

این ابزار آشپزی از لحاظ دسته به مدل های زیر دسته بندی می شوند.

  • وک دسته بلند

در ساخت این مدل تابه وک از دسته های بلند استفاده می شود. این محصول برای آن دسته از آشپزان حرفه ای که در رستوران ها فعالیت می کنند، مناسب است.

  • وک دسته کوتاه

این مدل دارای دسته های کوتاه در دو طرف تابه هستند. مدل های قدیمی تابه وک از این قبیل بودند. از این محصول بیشتر جهت آشپزی های معمولی استفاده می شود.

نکات مهم قبل از خرید تابه وک چدنی

در ذیل به پاره ای از نکات مهم قبل از خرید تابه وک پرداخته شده است. در ادامه مقاله همراه ما باشید.

  • جنس

جنس های مختلفی از تابه وک تولید و به بازار عرضه می شود. در ابتدا با آگاهی از همه موارد و شناخت ویژگی های آن نسبت به خرید محصول اقدام نمایید.

  • نوع دسته

این محصول بر اساس دسته به انواع دسته بلند و کوتاه تقسیم بندی می شوند. در ابتدا با آگاهی از این موضوع و با توجه به سلیقه و نوع استفاده از آن، می توانید نسبت به خرید آن اقدام نمایید.

  • انواع وک

این مدل ماهیتابه انواع مختلفی دارد. با توجه به بررسی همه جانبه محصول و محدودیت های هر کدام، تابه وک مورد نظر خود را می توانید به صورت حضوری یا آنلاین خریداری نمایید.

  • سایز

در بازار، ماهیتابه های وک در ابعاد 30 سانتی متری تا 90 سانتی متری موجود هستند. با آگاهی از تعداد نفرات و نحوه استفاده از آن تصمیم به خرید این کالا بگیرید.

  • قیمت تابه وک چدنی

اگر مصمم به خرید محصول مورد نظر خود هستید در ابتدا از قیمت وک های مختلف این تابه آگاهی پیدا کنید و بودجه مورد نظر خود جهت تهیه آن در نظر بگیرید.

روش های نگهداری از بهترین تابه وک

بعد از خرید محصول مورد نظر حتما نسبت به روش های نگهداری مدل های مختلف آن آگاه شوید تا بتوانید به صورت اصولی از محصول خریداری شده خود مراقبت نمایید.

ما در ذیل به چند نمونه از روش های نگهداری از این محصول کاربردی می پردازیم.

  • سعی نمایید برای جنس های مختلف تابه وک از ابزار فلزی تیز که به سطح آن آسیب می رساند، استفاده نکنید.
  • برای شستشوی وک های نچسب از اسکاچ ضد خش با مایع ظرفشویی استفاده نمایید.
  • معمولا برای شستشوی وک از جنس کربن استیل از ماشین ظرفشویی استفاده می شود. اما حتما قبل از خرید از فروشنده در مورد راهنمای نگهداری از هر جنس اطلاعات کسب نمایید.

مشاهده نسخه pdf مقاله: ۲۴ مدل تابه وک باکیفیت و کاربردی + خرید اینترنتی

پیشنهادهایی برای شما

محصولات پیشنهادی این مقاله
محدوده قیمت 200,000 تا 400,000 تومان

امتیاز کاربران

تابه وک منتخب سایز 26 مجموعه 5 عددی

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن امکانات ظاهری جنس بدنه جنس روکش
26x11x47 سانتی‌متر 1800 گرم در آلومینیوم گرانیت
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

تابه وک عروس مدل وک کوچک سایز 20

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن جنس بدنه جنس روکش جنس دسته
37×21×8 سانتی‌متر 570 گرم آلومینیوم گرانیت باکالیت
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

تابه عروس مدل وک سایز 20

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن سایز امکانات ظاهری جنس بدنه
37x20x7.5 سانتی‌متر 500 گرم 20 دسته آلومینیوم
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

تابه وک مدل 001 سایز 26 مجموعه 4 عددی

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن سایز امکانات ظاهری جنس بدنه
47x27x9 سانتی‌متر 1610 گرم 26 در آلومینیوم
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

تابه وک عروس مدل ساده سایز 22

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن سایز جنس بدنه جنس روکش
48x40x37 سانتی‌متر 630 گرم 22 آلومینیوم گرانیت
مشخصات بیشتر
محدوده قیمت 400,001 تا 600,000 تومان

امتیاز کاربران

تابه وک دسینی مدل Rejina سایز 24

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن سایز امکانات ظاهری ویژگی ظرف پخت
41x24x7 سانتی‌متر 1033 گرم 24 در در با سوپاپ تخلیه بخار
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

تابه تکنو مدل وک سایز 24

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن سایز امکانات ظاهری جنس بدنه
41x24x7 سانتی‌متر 1033 گرم 24 در آلومینیوم
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

تابه وک عروس مدل 74349-1 سایز 20

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن امکانات ظاهری جنس بدنه جنس روکش
31x21x7.5 سانتی‌متر 935 گرم در آلومینیوم گرانیت
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

تابه وک زرساب مدل ویولت سایز 22

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن سایز گنجایش جنس بدنه
37x21x7 سانتی‌متر 715 گرم 22 2.4 لیتر آلومینیوم
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

تابه تکنو مدل وک سایز 28

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن سایز جنس بدنه جنس روکش
28x47x7.5 سانتی‌متر 1510 گرم 28 آلومینیوم گرانیت
مشخصات بیشتر
محدوده قیمت 600,001 تا 800,000 تومان

امتیاز کاربران

تابه وک زرساب مدل PC-274 سایز 21

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن سایز امکانات ظاهری جنس بدنه
35x22x7 سانتی‌متر 600 گرم 21 دسته آلومینیوم
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

تابه وک عروس کد 74349

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن امکانات ظاهری جنس بدنه جنس روکش
طول 53، عرض28.5، ارتفاع 10 سانتی‌متر 1680 گرم در آلومینیوم گرانیت
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

تابه وک لاوان مدل گرانیت سایز28

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن جنس بدنه جنس روکش جنس دسته
28*28*8 سانتی‌متر 810 گرم آلومینیوم گرانیت باکالیت
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

تابه وک فورته مدل WG سایز 28

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن امکانات ظاهری جنس بدنه جنس روکش
45x28x10 سانتی‌متر 2500 گرم در چدن گرانیت
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

تابه وک فورته مدل BDK سایز 28

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن امکانات ظاهری جنس بدنه جنس روکش
48 × 31 × 11 سانتی‌متر 2200 گرم در چدن گرانیت
مشخصات بیشتر
محدوده قیمت 800,001 تا 1,000,000 تومان

امتیاز کاربران

تابه تیارا مدل وک گرانیتی سایز 28

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن سایز جنس بدنه قابل شستشو
34x28x10 سانتی‌متر 900 گرم 28 گرانیت با دست

امتیاز کاربران

تابه وک مدل 1044 سایز 32

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

سایز جنس بدنه قابل شستشو
32 آلومینیوم با دست

امتیاز کاربران

تابه وک ظرفیران کد 56 سایز 30

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن امکانات ظاهری جنس بدنه جنس روکش
30x30x8 سانتی‌متر 2030 گرم در آلومینیوم تفلون
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

تابه چدن نالینو مدل Pancake سایز 30

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن سایز امکانات ظاهری ویژگی ظرف پخت
45x30x1.5 سانتی‌متر 2425 گرم 30 دسته برای حمل قابلیت پخت پنکیک، قابلیت جدا شدن دستگیره
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

تابه وون مدل Royal سایز 28

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن سایز جنس بدنه جنس روکش
40x28x6.5 سانتی‌متر 2600 گرم 28 آلومینیوم گرانیت
مشخصات بیشتر
محدوده قیمت 1,000,001 تا 2,000,000 تومان

امتیاز کاربران

تابه وک پارس استیل مدل کابان سایز 28

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

وزن سایز گنجایش ویژگی ظرف پخت جنس بدنه
1200 گرم 28 3.2 لیتر کفه دو جداره استیل ضد زنگ
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

تابه وک چدن نالینو مدل Teyam سایز 24

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن سایز امکانات ظاهری ویژگی ظرف پخت
30x24x4 سانتی‌متر 3365 گرم 24 استند چوبی در با سوپاپ تخلیه بخار، قابلیت گریل کردن
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

تابه وک نئوفلیم مدل EK-AM-W30

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن امکانات ظاهری جنس بدنه جنس دسته
طول 51، عرض30، ارتفاع 10 سانتی‌متر 1886 گرم در آلومینیوم باکالیت
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

تابه وک زرساب مدل ویولت سایز 28

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن سایز گنجایش امکانات ظاهری
54x28.5x9 سانتی‌متر 1945 گرم 28 5.5 لیتر در
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

تابه تیارا مدل وک گرانیتی سایز 32

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن سایز جنس بدنه قابل شستشو
34x28x10 سانتی‌متر 1100 گرم 32 گرانیت با دست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا