لوازم کوهنوردی و کمپینگ

۲۵ مدل کوله پشتی کوهنوردی سبک و مقاوم با خرید اینترنتی

راهنمای خرید آنلاین بهترین کوله پشتی کوهنوردی

کوله پشتی کوهنوردی وسیله کاربردی جهت گردش در طبیعت به شمار می‌رود. در هر ماجراجویی و طبیعت‌ گردی، پیاده‌روی، دوچرخه‌ سواری و حتی گردش‌های چند روزه می‌توان از این وسیله استفاده نمود. به طور کلی می‌توان گفت کوله‌ پشتی مناسب باید از قسمت‌های مختلف جهت حمل آب ، مواد غذایی ، کیسه خواب ، کیت کمک‌های اولیه و لوازم جانبی دیگر برخوردار باشد تا بتوان از گردش در طبیعت لذت لازم را برد. قیمت کوله پشتی کوهنوردی با توجه به امکانات جانبی آن تعیین می‌شود و هر چقدر این امکانات بیشتر باشد، قیمت محصول هم افزایش خواهد یافت.

البته بستگی به سبک گردش شما در طبیعت داشته که بخواهید چه مدلی کوله‌پشتی مخصوص کوهنوردی را انتخاب نمایید. زیرا کوله پشتی‌ دارای امکانات جانبی ویژه، برای کوهنوردان حرفه‌ ای مناسب‌تر است و خرید مدل‌های ارزان‌ قیمت جهت کوهنوردی‌ های سبک، پیشنهاد می‌شود. البته ناگفته نماند شما با مطالعه راهنمای خرید اینترنتی می‌توانید این محصول را از فروشگاه‌ های آنلاین معتبر تهیه نمایید.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید بهترین اجاق سفری با معرفی مدل های باکیفیت و کاربردی

نکات مهم و تاثیرگذار در خرید و قیمت کوله پشتی کوهنوردی

  • انواع مختلف کوله پشتی کوهنوردی حرفه ای

از آنجا که کوله پشتی کاربردهای متفاوتی داشته قبل از خرید نیاز است که به انواع مدل‌های موجود در بازار توجه نمایید. در ابتدا باید ببینید که از کوله‌ پشتی مورد نظر خود چه انتظاراتی دارید و در چه مواردی می‌خواهید از آن استفاده نمایید. معمولا کوله‌ پشتی‌های مخصوص کوهنوردی و کمپینگ از امکانات بیشتری در مقایسه با دیگر کوله‌ پشتی‌ ها برخوردار هستند.

  • اندازه قالب برای خرید کوله پشتی کوهنوردی ارزان و باکیفیت

هنگام خرید کوله پشتی کوهنوردی به اندازه قالب آن توجه نمایید. زیرا معیار مناسبی جهت تهیه این محصول به شمار می‌رود. کوله‌ پشتی‌ ها با توجه به سایز قالب در رده‌ بندی‌های مختلف: خیلی کوچک، کوچک، متوسط و بزرگ، تقسیم‌بندی می‌شوند. اینکه کدام یک از کوله‌ پشتی‌ها جهت خرید باید تهیه گردد، بستگی به سایز بالاتنه بدن داشته که در کدام رده‌بندی قرار خواهید گرفت. اما جهت اطلاع بیشتر شما عزیزان به راهنمای سایز قالب کوله پشتی کوهنوردی در ادامه اشاره می‌کنیم:

  1. سایز XS (خیلی کوچک) کوله‌پشتی کوهنوردی مناسب آن‌ دسته عزیزانی است که سایز بالاتنه آنها، 35 الی 39 سانتیمتر است.
  2. سایز S (کوچک) کوله‌پشتی کوهنوردی مناسب آن‌ دسته عزیزانی است که سایز بالاتنه آنها، 40 الی 44 سانتیمتر است.
  3. سایز M (متوسط) کوله‌پشتی کوهنوردی مناسب آن‌ دسته عزیزانی است که سایز بالاتنه آنها، 45 الی 49 سانتیمتر است.
  4. سایز L (بزرگ) کوله‌پشتی کوهنوردی مناسب آن‌ دسته عزیزانی است که سایز بالاتنه آنها، 50 الی 54 سانتیمتر است.
  • ظرفیت کوله پشتی کوهنوردی

برای آن دسته از عزیزانی که تمایل به سفرهای چند روزه دارند، بهتر است که به ظرفیت کوله‌ پشتی کوهنوردی توجه ویژه‌ای نمایند. البته این مورد بستگی به این دارد که شما برای چند روز بخواهید تجربه لذت در طبیعت را کسب کنید. کوله‌پشتی‌های کوهنوردی از لحاظ ظرفیت دارای مدل‌های مختلفی بوده که معمولا با واحد لیتر سنجیده می‌شوند.

  1. برای کوهنوردی یک روزه بهتر است کوله‌ پشتی با ظرفیت بین 20 الی 35 لیتر خریداری شود.
  2. برای کوهنوردی سه روزه بهتر است کوله‌ پشتی با ظرفیت بین 40 الی 50 لیتر خریداری شود.
  3. برای کوهنوردی پنج روزه بهتر است کوله‌ پشتی با ظرفیت بین 50 الی 70 لیتر خریداری شود.
  4. برای کوهنوردی‌های بیشتر از پنج روز بهتر است کوله‌ پشتی با ظرفیت بین 80 الی 110 لیتر خریداری شود.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید بهترین تبر سفری با معرفی مدل های خوش دست و باکیفیت 

  • جنس کوله پشتی کوهنوردی

از آنجا که مواد به کار رفته در تولید کوله‌ پشتی‌های کوهنوردی متفاوت بوده، بهتر است هنگام خرید به دنبال محصولی باشید که از دوام و استحکام خوبی جهت نگهداری وسایل برخوردار باشد. جنس‌های به کار رفته در ساخت کوله‌پشتی پلی‌ استر، برزنت، پارچه کتان، نایلون فشرده، کوردورا، پلی‌ اتیلن، پلی‌ کربنات، پلی‌ اورتان، پلی‌ آمید و میکروفیبر پلی‌ استر بوده که باید نسبت به ویژگی‌های هر کدام جهت تهیه کوله پشتی کوهنوردی اقدام نمایید. به عنوان مثال از کوله‌ پشتی‌هایی که از جنس پارچه بوده نمی‌توانید در روزهای زمستانی مخصوصا در هوای بارانی استفاده نمایید.

  • وزن کوله پشتی کوهنوردی

از مهمترین فاکتورهای دیگر جهت خرید کوله‌پشتی، وزن آن است. زیرا این عامل ارتباط مستقیمی با جنس به کار رفته در تولید کوله پشتی و امکانات آن دارد. البته بعضی تولیدکنندگان در ساخت کوله‌ های مخصوص کوهنوردی تلاش کرده‌اند که حتی‌الامکان از موادی استفاده نمایند که باعث کاهش وزن محصول تا حد امکان شوند. زیرا علاوه بر کوله پشتی، وسایلی که باید درون آن قرار بگیرند هم باعث افزایش وزن محصول جهت حمل می‌شود و به این خاطر است که بسیاری از کوهنوردان به دلیل وزن بالای کوله‌ پشتی، دچار دردهای زیاد در کمر و پشت خود می‌شوند.

  • میزان راحتی استفاده از کوله پشتی کوهنوردی

بدون شک کوهنوردان دنبال خرید کوله پشتی‌ای هستند که بتوانند به راحتی از آن استفاده نمایند و هنگام حمل برای آنها مشکلی ایجاد نکند. همیشه یادتان باشد که مهمترین ویژگی در انتخاب بهترین کوله پشتی، تقسیم شدن وزن آن به صورت متعادل بر روی کل بدن است. حتما محصول را به هنگام خرید حضوری در فروشگاه امتحان کنید و بررسی نمایید که آیا استفاده از آن برای کوهنوردی مناسب است یا خیر؟

  • آپشن‌ های اضافی کوله پشتی کوهنوردی

این مورد بستگی دارد که از کوله‌ پشتی کوهنوردی برای سفر های چند روزه می‌خواهید استفاده نمایید. موارد زیر به شما کمک می‌کنند تا بهتر بتوانید در مورد انتخاب بهترین کوله‌ پشتی جهت سفرهای چند روزه خود استفاده نمایید.

  • ضد آب بودن کوله پشتی

داشتن کوله‌ پشتی‌ ای که بتواند در برابر بارندگی‌های فصل بهار و زمستان، مقاومت کرده و کاملا ضد آب باشد، بهترین گزینه جهت خرید است.

  • چگونگی باز و بسته شدن کوله پشتی

طراحی کوله‌پشتی جز مهمترین مواردی است که باید مورد بررسی فرد خریدار قرار گیرد. فرآیند باز و بسته شدن کوله پشتی و همینطور چگونگی قرار دادن وسایل درون آن از این رو مهم است که کوهنورد بتواند به راحتی از محصول در شرایط آب و هوایی مختلف استفاده نماید.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید بهترین کیسه خواب با معرفی مدل های باکیفیت و مقاوم 

  • قابلیت تنظیم بندهای کوله پشتی

بندهای کوله پشتی ارتباط مستقیمی با راحتی استفاده از محصول دارد. بند‌های تعبیه شده بر روی محصول به فرد کوهنورد اجازه می‌دهد که راحت‌تر بتواند کوله پشتی را متناسب با قالب بدن، تنظیم نماید.

  • تعداد جیب‌ های تعبیه شده بر روی کوله پشتی

جیب‌های موجود بر روی کوله‌ پشتی باعث می‌شود که فرد در مسیر بتواند راحت‌تر وسایل ضروری و مورد نیاز خود را درون آنها قرار داده یا بیرون آورد. زیرا امکان دسترسی آسان‌تر به لوازم ضروری را برای کوهنوردان فراهم می‌کنند.

  • مکان مناسب جهت قرار دادن قمقمه آب

این مورد از جمله مهمترین مواردی بوده که باید جهت خرید کوله پشتی کوهنوردی مورد بررسی فرد خریدار قرار گیرد. زیرا فرد کوهنورد پس از طی گذراندن مسیر طولانی احتیاج به استفاده از قمقمه آب دارد تا بتواند به راحتی و بدون هیچگونه دردسری آب بنوشد.

پیشنهادهایی برای شما

 

[digiham51648465280]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا