لوازم ورزشی

۲۴ مدل دوچرخه ثابت ارزان و پرفروش + خرید اینترنتی

دوچرخه ثابت یکی از آن دسته اقلام ورزشی است که امروزه در خانه ها و باشگاه ها دارای کاربرد بسیاری می باشد. این دوچرخه ها می توانند برای حفظ تناسب اندام و سلامتی کمک شایانی به افراد نمایند.

اگر شما نیز جزء آن دسته از افراد می باشید که زمان زیادی برای ورزش کردن و رفتن به باشگاه در اختیار ندارید، توصیه می شود تا حتما اقدام به خرید دوچرخه ثابت نمایید.

در این مقاله یک راهنمای خرید آنلاین در اختیار شما قرار داده شده است که به کمک آن می توانید اقدام به خرید بهترین دوچرخه برای خود نمایید.

چرا باید از دوچرخه ثابت استفاده نماییم؟

به صورت کلی باید در نظر داشته باشید که این وسیله ورزشی دارای مزایای بسیاری است. در زیر برخی از مهمترین مزایای آن عنوان شده است که می توانید مطالعه نمایید:

  • با خرید دوچرخه ثابت شما می توانید به راحتی در منزل اقدام به چربی سوزی نمایید. این مورد عضلات پا و همچنین شکم شما را تقویت می نماید.

البته باید در نظر داشت که هیچ محدودیتی برای استفاده از آن وجود ندارد و افراد حرفه ای و مبتدی می توانند از آن بهره ببرند.

  • استفاده از این دوچرخه آسان بوده و نیاز به دانش فنی زیادی ندارد.
  • این وسیله ورزشی آسیبی به اندام های بدن وارد نمی نماید. به عبارت دیگر دارای محدودیتی نمی باشد. تمام افراد در تمام رده های سنی می توانند از این مورد بهره ببرند.
  • از همین رو بیان می شود که اگر فعالیت زیادی انجام نمی دهید حتما یک دوچرخه ثابت مناسب برای خود تهیه نمایید تا در منزل نیز بتوانید به راحتی به سلامتی و تناسب اندام خود رسیدگی نمایید.

قیمت دوچرخه ثابت

  • همواره باید در نظر داشته باشید که رفت و آمد به باشگاه ها، ثبت نام و تهیه ابزار مورد نیاز جهت ورزش می تواند بسیار گران باشد.
  • از همین رو افراد زیادی ترجیح می دهند تا با تهیه این دوچرخه ها در هزینه های خود صرفه جویی نمایند.
  • البته خاطرنشان می شود که دوچرخه ثابت خود دارای دو نوع خانگی و حرفه ای است که گزینه های خانگی هزینه کمتری دارند.

راهنمای خرید دوچرخه ثابت

اگر شما نیز قصد تهیه این دوچرخه ها را دارید، لازم است تا از جوانب مختلف دوچرخه را بررسی نموده و اقدام به خرید کنید. در همین راستا توجه به موارد زیر الزامی است.

  • به نحوه تنظیم دوچرخه خود دقت داشته باشید

به صورت کلی دوچرخه های ثابت به صورت مکانیکی یا دیجیتالی تنظیم می شوند. اگر دوچرخه شما دیجیتالی باشد دارای صفحه نمایشگر و دکمه های مخصوص جهت تنظیم است.

در مواردی که دوچرخه مکانیکی تنظیم می گردد، اغلب از اهرم ها و پیچ های خاص برای این مورد بهره گرفته خواهد شد.

  • نوع سیستم مقاومت دوچرخه ثابت دارای اهمیت می باشد

باید در نظر داشت که منظور از دوچرخه ثابت همان دوچرخه معمولی است که در آن دنده ای مشاهده نمی شود.

در واقع در این دوچرخه ها شما می توانید با توجه به میزان فشار وارد شده بر روی پدال ها، سرعت را تغییر دهید. برای اینکه مقاومت دوچرخه کنترل گردد، دو مکانیزم وجود دارد:

تسمه های نمدی

این موارد را اغلب ما در دوچرخه های معمولی نیز مشاهده می نماییم. اگر شما با استفاده از اهرم، قدرت را افزایش دهید، در واقع تسمه سفت تر می شود و لازم است تا انرژی بیشتری برای رکاب زدن مصرف نمایید.

از همین رو بسیاری از افراد بیان می دارند که استفاده از این موارد همانند استفاده از دوچرخه های معمولی است.

تسمه های مگنتی

در گزینه قبل از تسمه های معمولی در دوچرخه ثابت استفاده میشد اما در این موارد از دو آهنربای قوی استفاده شده است که میان پدال و بدنه قرار دارند.

اگر آهنربا ها به هم نزدیک شوند، انرژی بیشتری برای رکاب زدن نیاز خواهند داشت زیرا محکم تر می شوند. از آنجا که این تسمه ها میزان سر و صدای کمتری دارند، در دوچرخه ثابت خانگی بیشتر مشاهده می شود.

  • امکان برنامه ریزی

در دوچرخه ثابت شما می توانید در برخی از مدل ها، برنامه های مختلفی را به دوچرخه بدهید تا بر اساس آن فعالیت نماید. دوچرخه های پیشرفته که اغلب در باشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند دارای این قابلیت هستند.

این موارد گزینه های خوبی برای چربی سوزی هستند. گاها شما می توانید به کمک آنها ضربان قلب و میزان لاغری را با آنها بررسی نموده و برنامه ریزی کنید.

  • دوچرخه ثابت باید قابلیت تنظیم زین داشته باشد

یکی از موارد مهم در خرید دوچرخه ثابت این مهم می باشد که شما بتوانید صندلی را به صورت مکانیکی یا دیجیتالی تغییر ارتفاع دهید تا کمر و مهره های آن آسیب نبینند.

از سوی دیگر صندلی و شاسی دوچرخه باید تحمل وزن شما را داشته باشند. در زمان خرید باید این موارد را بررسی نموده و همچنین چک نمایید تا پدال ها متناسب با اندازه پاهای شما باشند.

البته به جز موارد بالا موارد زیاد دیگری هستند که در خرید مهم تلقی می شوند. به طور مثال برند سازنده، سختی و مقاومت دوچرخه، بودجه و امکانات از جمله مواردی هستند که می توانند خرید را تحت الشعاع قرار دهند.

اما به صورت کلی بیان می گردد که اگر مایل به خرید دوچرخه ثابت هستید، حتما موارد عنوان شده در بالا را در نظر بگیرید.

نگهداری از دوچرخه ثابت

برای اینکه دوچرخه شما دارای طول عمر بیشتری باشد، لازم است تا بک سری نکات مهم را در نظر داشته باشید تا بتوانید از آن برای مدت زمان بیشتری استفاده نمایید. این موارد در زیر برای شما لیست شده اند:

  • به صورت دوره ای دوچرخه خود را روغن کاری نمایید تا چرخ دنده ها و تسمه ها به دلیل خشکی از بین نروند و آسیب نبینند.
  • توصیه می شود تا دوچرخه ها را در محیط های مرطوب قرار ندهید زیرا این کار باعث پوسیدگی و زنگ زدگی می شود.
  • در صورت رویت هر گونه مشکل از رکاب زدن پرهیز نمایید و تلاش کنید تا سریعا مشکل و عیب را تعمیر نمایید تا سایر قطعات دچار خرابی و مشکل نشوند.

با توجه به مواردی که در بالا بیان گردید می توان به صورت آگاهانه تری اقدام به خرید دوچرخه ثابت نمود.

مشاهده نسخه pdf مقاله: ۲۴ مدل دوچرخه ثابت ارزان و پرفروش + خرید اینترنتی

پیشنهادهایی برای شما

 

[digiham81655141528]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا