ابزار غیر برقی

۲۵ مدل تراز لیزری دقیق و پرفروش + خرید اینترنتی

راهنمای مطالعه

راهنمای خرید تراز لیزری

در زمان خرید تراز های کاشی کاری لازم است تا بدانید، این دستگاه ها در دو دسته دستی و لیزری دسته بندی می شوند. ترازهای لیزری به راحتی خط صاف را نشان داده و می توانند برای مدت زمان طولانی فعالیت نمایند.

اگر بخواهید در پروژه خود ترازها را به صورت افقی و عمودی انجام دهید، می بایست تراز لیزر خطی را خرید کنید.

راهنمای خرید تراز لیزری ، تراز لیزری جز آن دسته از ابزارهای اندازه‌گیری است که به وسیله آن می‌توان عملیات تراز کردن اجسام را بدون کمک گرفتن از نخ یا سیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام داد.

امروزه با توجه به رشد چشم‌گیر علوم طراحی و معماری، استفاده از ابزارآلات قدیمی نظیر: شاقول و… منسوخ شده و از روش‌های جدیدتر چون: تراز کردن، ایجاد و اندازه‌گیری دقیق شیب‌ها یا عمود بر سطوح مختلف جهت انجام فعالیت‌های ساختمانی استفاده می‌کنند.

تراز لیزری، جدیدترین و دقیق‌ترین ابزار اندازه‌گیری موجود در بازار بوده که به وسیله آن می‌توان عملیات تراز را در زمان بسیار کوتاه و بدون هیچگونه خطایی، انجام داد. همین عامل باعث افزایش بازده در حین فعالیت‌های مختلف ساختمانی و صنعتی می‌شود.

دستگاه تراز کاشی

دستگاه تراز کاشی همانگونه که از نام آن مشخص می باشد، قادر است تا هم سطح بودن کاشی و سرامیک ها را بررسی نماید. البته دستگاه های موجود در بازار به صورت دستی یا لیزری می باشند.

نمونه های لیزری دارای دقت بالایی هستند. به کمک این دستگاه ها دیگر نیاز به بند کشی در زمان کاشی کاری نیست.

بهترین تراز برای کاشی کاری

در حوزه کاشی کاری، تراز بندی از اهمیت بالایی برخوردار است. از همین رو شما می توانید از دستگاه های مخصوص استفاده نمایید.

اگر دقت برای شما دارای اهمیت است، می توانید نمونه های لیزری را خریداری کنید. برای اینکه لیزر ها عملکرد خوبی داشته باشند باید از الگوهای افقی و عمودی مناسب استفاده نمایند.

قیمت تراز لیزری کاشی کاری

قیمت ترازهای لیزری به نسبت ترازهای دستی بیشتر است. عموما از این موارد برای محیط های بزرگ استفاده می شود. نمونه های لیزری موجود در بازار دارای انواع متفاوتی هستند.

در بین دستگاه های لیزری نمونه های چرخشی از همه موارد گران تر هستند. قیمت این لیزر ها بیش از 1 میلیون تومان می باشد.

تراز لیزری تام مکتپ

تراز لیزری یکی از وسایل کاربردی می باشد که اغلب بناکارها از آن استفاده می نمایند. این تراز ها از اشعه های لیزر برای بررسی هم راستا بودن کاشی ها استفاده می نمایند.

با توجه به اینکه دقت ترازهای فوق بسیار زیاد است لذا بناهایی که به ظرافت و تمیزی کار خود اهمیت می دهند، از این گزینه ها بهره می برند.

راهنمای خرید اینترنتی به شما کمک می‌کند تا با اقسام مدل‌های مختلف تراز لیزری آشنا شده و بررسی نمایید که استفاده از کدام نوع می‌تواند برای انجام فعالیت مورد نظر شما مناسب باشد.

بعد از مطالعه کامل راهنمای خرید دستگاه بوده که می‌توانید فرآیند تهیه آن را بدون هیچگونه نگرانی، طی نمایید.

تراز لیزری دید در روز

تراز های لیزری دارای ویژگی های متفاوتی می باشند. برخی از آنها دارای قابلیت دید در روز هستند که می توانند خط لیزر را با برد خوب نمایش دهند. این موارد بسیار کاربردی هستند.

البته باید این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که این موارد در زمانی که تراز به خوبی انجام نشود، آلارم می دهد.

آشنایی با انواع تراز لیزری

عملکرد تمامی ترازهای لیزری موجود در بازار یکسان نبوده و به همین خاطر است که قبل از انتخاب آنها باید بررسی نمایید که استفاده از کدام مدل بیشتر به کارتان می‌آید. فاکتورهای زیادی وجود داشته که بر فرآیند خرید ترازهای لیزری تاثیر می‌گذارند.

اما قبل از هر چیز بهتر است بدانید که استفاده از کدام نوع ابزار اندازه‌گیری می‌تواند در کار شما تاثیر مثبتی بگذارد. جهت آشنایی بیشتر شما عزیزان در ادامه مطلب به انواع مدل‌های مختلف تراز لیزری اشاره شده است:

  1. ترازهای لیزری خودتراز (ثابت)

این مدل تراز لیزری جهت فعالیت نیاز است که بر روی مکان مشخصی قرار گیرد تا دستگاه به طور خودکار نور لیزر را بر سطح مورد نظر بتاباند.

نام دیگر این دستگاه تراز، تراز لیزری ثابت بوده که جهت اندازه گیری عملیات مربوط به تراز حتما باید بر روی سطح مشخص و ثابت قرار گیرد.

این مدل دستگاه‌ ها از 5 درجه مختلف اختلاف سطح برخوردار بوده که در صورت قرار گرفتن بر روی سطح نادرست، دستگاه شروع به چشمک زدن می‌کند تا کاربر را نسبت به این موضوع آگاه سازد. دستگاه‌ های لیزری خودتراز شامل مدل‌های زیر هستند:

  • دستگاه لیزری دو خط 180 درجه: با استفاده از این دستگاه کاربر قادر است که از دو خط لیزر در راستای افقی و عمودی به صورت جداگانه یا همزمان استفاده نماید. این دستگاه جهت انجام عملیات تراز در فعالیت‌های مربوط به سنگ‌کاری، بسیار کاربردی و مناسب است.
  • دستگاه لیزری سه خط 360 درجه: این دستگاه قادر است تا نور لیزر را در سه جهت مختلف به صورت 360 درجه بر روی سطوح مورد نظر بتاباند. استفاده از این مدل تراز سه خط 360 درجه در مواقعی که نیاز به عملیات تراز در سه سطح مختلف نسبت به یکدیگر بوده، گزینه مناسبی است.
  • دستگاه لیزری کاشی و سرامیک: مدل دیگری از این مدل تراز در بازار موجود بوده که جهت انجام عملیات تراز کاشی و سرامیک از آن استفاده می‌شود. این دستگاه پس از قرار گرفتن بر روی کاشی و سرامیک، تراز بودن آنها را از قسمت‌های مختلف نشان می‌دهد.
  • دستگاه لیزری روتاری (چرخشی): این مدل دستگاه در مقایسه با مدل‌های دیگر، عملکرد پیچیده‌ای داشته و از دقت عمل بیشتری هم برخوردار است. جهت شروع کار نیاز است که حتما آن را بر روی سه پایه تنظیم کرده تا از طریق موتور چرخشی بتواند عملیات تراز سطوح را حول محور مختصات (X و Y)، انجام دهد.
  • دستگاه لیزری جیبی: طراحی این مدل تراز بسیار کوچک بوده و تنها جهت انجام عملیات تراز برای کارهای روتین و معمولی از آن استفاده می‌شود. البته ناگفته نماند که این دستگاه، حمل آسانی داشته و در مقایسه با مدل‌های دیگر از قیمت ارزان‌تری هم برخوردار است.
  • دستگاه لیزری نقطه‌ای: از ابتدایی‌ترین ترازهای لیزری موجود در بازار مدل نقطه‌ای بوده که از چندین نقطه مقابل هم و با زاویه عمود بر هم تشکیل شده است. این مدل دستگاه جهت انجام عملیات تراز در فعالیت‌های معمولی نظیر: نصب کلید، پریز و موارد دیگر، بسیار مناسب است.
  1. تراز لیزری مدل دستی

این مدل دستگاه به صورت دستی بوده و کاربر با استفاده از ترازهای حبابی موجود بر روی بدنه آن، اقدام به تراز کردن سطوح مختلف می‌کند.

استفاده از این دستگاه در مقایسه با مدل قبلی، جهت انجام عملیات تراز بسیار وقت‌گیر بوده و تنها کافی است که با یک ضربه کوچک از حالت اولیه خود خارج شود.

مهمترین معایب استفاده از این مدل تراز مدل دستی، خطای محاسباتی آن بوده و تنها در فعالیت‌هایی که نیاز به یک خط صاف جهت اجرا و نصب دکوراسیون بوده، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معایب تراز لیزری رونیکس

رونیکس یکی از دستگاه های تراز بندی می باشد که امروزه از آن بسیار استفاده می شود. گزینه های این برند دقت بالایی دارند اما برای اینکه بتوانید از این دستگاه به خوبی استفاده نمایید لازم است تا از ابتدا آن را به درستی تنظیم کنید.

این کار نیز دشوار می باشد و نیاز به مهارت دارد. از همین رو باید حتما دفترچه راهنما را مطالعه کنید.

نکات مهم و تاثیرگذار در خرید و قیمت تراز لیزری

  • مدل‌ های مختلف تراز لیزری

همانطور که در جملات پیشین اشاره کردیم، تراز های لیزری شامل مدل‌های مختلفی هستند که با مطالعه ویژگی‌های هر کدام می‌توانید، مدلی که متناسب با فعالیت شما بوده را جهت خرید انتخاب نمایید.

  • قابلیت خود تراز بودن دستگاه

قابلیت خود تراز باعث شده که دستگاه پس از قرار گرفتن در مکان مشخص به طور خودکار اقدام به تراز کردن سطوح از جهات مختلف می‌کند.

این عامل از طرفی کیفیت کار شما را به هنگام فعالیت افزایش داده و همچنین باعث سریع‌تر انجام شدن عملیات تراز می‌شود.

  • برخورداری از کلید قفل‌ کن

این قابلیت، امکان قفل شدن دستگاه را بعد از عملیات هم‌ترازی با سطوح مختلف فراهم می‌کند تا دستگاه از حالت اولیه خود خارج نشود.

  • برخورداری از کلید Rx-Ready

هنگام خرید ترازهای لیزری حتما در مورد این فاکتور مهم از فروشنده مورد نظر، اطلاعات کسب نمایید.

با فعال کردن کلید Rx-Ready این قابلیت برای شما فراهم می‌شود که بتوانید عملیات تراز سطوح مختلف را حتی برای مسافت‌های طولانی انجام دهید.

  • امکانات جانبی تراز لیزری

هنگام تهیه این دستگاه توجه نمایید که آیا مدل مورد نظر از امکاناتی نظیر: کیف حمل، پایه جهت قرارگیری بر روی زمین، عینک محافظ جهت محافظت از چشمان شما هنگام فعالیت، برخوردار است یا خیر.

هر چقدر امکانات جانبی دستگاه بیشتر باشد و یا مدل‌ بالاتری را متناسب با فعالیت خود انتخاب کنید، قیمت تراز لیزری هم افزایش خواهد یافت.

  • کلاس تراز لیزری

تراز های لیزری بر اساس خطراتی که می‌توانند برای سلامتی داشته باشند به کلاس‌های مختلفی تقسیم‌بندی می شوند.

ترازهای لیزری در دسته‌بندی کلاس 1، فاقد اشعه‌های خطرناک بوده و برای سلامتی کاربران مشکلی ایجاد نمی‌کنند.

اما ترازهای لیزری در دسته‌بندی کلاس‌های بالاتر به دلیل پرتوهای خطرناکی که دارند، تهدید جدی برای سلامتی چشم به شمار می‌روند.

به همین دلیل استفاده از عینک محافظ به هنگام کار با این مدل دستگاه‌ها به شدت پیشنهاد می‌شود.

مشاهده نسخه pdf مقاله: ۲۵ مدل تراز لیزری دقیق و پرفروش + خرید اینترنتی

پیشنهادهایی برای شما

محصولات پیشنهادی این مقاله
محدوده قیمت 0 تا 1,000,000 تومان

امتیاز کاربران

تراز لیزری فیکسیت مدل 313005

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن برد تعداد خط لیزر تعداد نقطه لیزر
21x8x4 سانتی‌متر 0.4 کیلوگرم 20 متر 1 1
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

تراز لیزری و متر لول پرو مدل LPA03

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن برد تعداد خط لیزر تعداد نقطه لیزر
13×9×4 سانتی‌متر 0.355 کیلوگرم 42991 متر 2 1
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

تراز لیزری لیزر لوور پرو کد Lv05

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن برد تعداد خط لیزر تعداد نقطه لیزر
16x3.5x9 سانتی‌متر 200 کیلوگرم 5 متر 2 1
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

تراز لیزری  مدل USB

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن برد تعداد خط لیزر تعداد نقطه لیزر
6.5x1.5x1 سانتی‌متر 7 کیلوگرم 50 متر 1 1
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

تراز لیزری لوور پرو کد 3489

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن برد تعداد خط لیزر تعداد نقطه لیزر
16x3.5x9 سانتی‌متر 0.200 کیلوگرم 5 متر 2 1
مشخصات بیشتر
محدوده قیمت 1,000,001 تا 3,000,000 تومان

امتیاز کاربران

تراز لیزری اکتیو تولز مدل AC-50282G

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن برد تعداد خط لیزر تعداد نقطه لیزر
16x12x13 سانتی‌متر 0.580 کیلوگرم 10 متر 2 ....
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

تراز لیزری دیوالت مدل نور سبز کد 1

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن برد تعداد خط لیزر تعداد نقطه لیزر
10x10x5 سانتی‌متر 0.4 کیلوگرم 30 متر 2 1
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

تراز لیزری مدل Lg3

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن برد تعداد خط لیزر تعداد نقطه لیزر
16x5x7 سانتی‌متر 1 کیلوگرم 10 متر 3 3
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

تراز لیزری مستک مدل T02

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن برد تعداد خط لیزر تعداد نقطه لیزر
9x5.5x8 سانتی‌متر 0.45 کیلوگرم 30 متر 2 ندارد
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

تراز لیزری دیوالت مدل DW088CG

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن برد تعداد خط لیزر تعداد نقطه لیزر
12x7x12 سانتی‌متر 6.4 کیلوگرم 50 متر 2 21286
مشخصات بیشتر
محدوده قیمت 3,000,001 تا 6,000,000 تومان

امتیاز کاربران

تراز لیزری میلواکی مدل 4 بعدی نور سبز کد 4D 16 Lines Hard Box

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن برد تعداد خط لیزر تعداد نقطه لیزر
13x10x10 سانتی‌متر 0.7 کیلوگرم 50 متر 16 خط ( 4 مربع کامل 360 درجه) 4 نقطه از برخورد 8 خط عمود بر هم
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

تراز لیزری ماکیتا مدل BB-16L4D

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن برد تعداد خط لیزر تعداد نقطه لیزر
30x28x14 سانتی‌متر 1.5 کیلوگرم 60 متر 4 16
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

تراز لیزری ماکیتا مدل نور سبز ترکیبی 16 لاین

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن برد تعداد خط لیزر تعداد نقطه لیزر
13x13x10 سانتی‌متر 1 کیلوگرم 50 متر 16 خط ( 4 مربع کامل 360 درجه) 4 نقطه از برخورد 8 خط عمود بر هم
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

تراز لیزری میلواکی مدل SPY809-16 -360

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن برد تعداد خط لیزر تعداد نقطه لیزر
13x10x12 سانتی‌متر 1.9 کیلوگرم 50 متر 16 خط ( 4 مربع کامل 360 درجه) 4 نقطه از برخورد 8 خط عمود بر هم
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

تراز لیزری ماکیتا مدل BYD-16LLD-360-M

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن برد تعداد خط لیزر تعداد نقطه لیزر
13x10x13 سانتی‌متر 1.7 کیلوگرم 50 متر 16 خط ( 4 مربع کامل 360 درجه) 4 نقطه از برخورد 8 خط عمود بر هم
مشخصات بیشتر
محدوده قیمت 6,000,001 تا 10,000,000 تومان

امتیاز کاربران

تراز لیزری ماکیتا مدل 4 بعدی 4D-360 نور سبز

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن برد تعداد خط لیزر تعداد نقطه لیزر
14x11x10 سانتی‌متر 0.8 کیلوگرم 50 متر 16 خط ( 4 مربع کامل 360 درجه) 4 نقطه از برخورد 8 خط عمود بر هم
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

تراز لیزری ماکیتا نور سبز مدل 16 لاین کد 16-360 4D Hard Box

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن برد تعداد خط لیزر تعداد نقطه لیزر
13x11x10 سانتی‌متر 0.7 کیلوگرم 50 متر 16 خط ( 4 مربع کامل 360 درجه) 4 نقطه از برخورد 8 خط عمود بر هم
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

تراز لیزری ماکیتا مدل 4 بعدی کد 16LINES-4point Green

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن برد تعداد خط لیزر تعداد نقطه لیزر
13x10x10 سانتی‌متر 0.7 کیلوگرم 50 متر 16 خط ( 4 مربع کامل 360 درجه) 4 نقطه از برخورد 8 خط عمود بر هم
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

تراز لیزری ماکیتا مدل 4 بعدی 4D-360 - Hard Box نور سبز

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن برد تعداد خط لیزر تعداد نقطه لیزر
13x10x10 سانتی‌متر 0.7 کیلوگرم 50 متر 16 خط ( 4 مربع کامل 360 درجه) 4 نقطه از برخورد 8 خط عمود بر هم
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

تراز لیزری دیوالت مدل 4 بعدی کد Hard BOx 360-4D

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن برد تعداد خط لیزر تعداد نقطه لیزر
13x10x10 سانتی‌متر 0.7 کیلوگرم 50 متر 16 خط ( 4 مربع کامل 360 درجه) 4 نقطه از برخورد 8 خط عمود بر هم
مشخصات بیشتر
محدوده قیمت 10,000,001 تا 20,000,000 تومان

امتیاز کاربران

تراز لیزری بوش مدل Extra 360 ° - GLL 2-20 G

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن برد تعداد خط لیزر تعداد نقطه لیزر
11x7x12 سانتی‌متر 0.6 کیلوگرم 10 متر یک مربع کامل 360 درجه افقی و یک خط عمودی -
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

تراز لیزری بوش مدل GLL 2-15 G

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن برد تعداد خط لیزر تعداد نقطه لیزر
13x12x7 سانتی‌متر 0.5 کیلوگرم 15 متر 2 ندارد
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

تراز لیزری بوش مدل GCL 2-50 C +BT150

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن برد تعداد خط لیزر تعداد نقطه لیزر
13.6x12.2x6 سانتی‌متر 0.600 کیلوگرم 39235 متر 2 2
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

تراز لیزری 360 درجه بوش مدل GLL 2-20 professional

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن برد تعداد خط لیزر دقت
12x8x13 سانتی‌متر 0.3 کیلوگرم 39235 متر 2 0.4
مشخصات بیشتر

امتیاز کاربران

تراز لیزری ترکیبی بوش مدل GCL2/15 professional

قیمت روز ، تصاویر بیشتر و خرید

مشخصات کالا

ابعاد وزن برد تعداد خط لیزر تعداد نقطه لیزر
16x5x13 سانتی‌متر 500 کیلوگرم 15 متر 2 2
مشخصات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا