خانه داری

اشتباهات رایج که عمر ماشین لباسشویی شما را کم می کند

ماشین لباسشویی از جمله وسایل مهم و کاربردی در زندگی روزمره همگی ما به شمار می‌رود. راهنمای نگهداری از ماشین لباسشویی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده زیرا با رعایت چند نکته ساده پی خواهید برد که عملکرد و کیفیت دستگاه چقدر می‌تواند بر افزایش طول عمر آن تاثیر بگذارد. البته هنوز بسیاری از افراد نمی‌دانند که چطور باید با این وسیله کار کنند تا عملکرد کلی آن با مشکل مواجه نشود. در ادامه شما را با چند اشتباه رایج در استفاده از ماشین ‌لباسشویی آشنا می‌کنیم.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای نگهداری از ماشین لباسشویی و نکات مربوط به آن

نکات مهم برای استفاده صحیح از ماشین لباسشویی

  • جهت شستشوی لباس از مواد شوینده به مقدار زیاد استفاده نکنید:

متاسفانه بسیاری از افراد در استفاده از ماشین ‌لباسشویی ، مرتکب این اشتباه می‌شوند. به محض قرار دادن لباس‌ ها درون دستگاه نیازی نیست که مقدار زیادی از مایع لباسشویی را درون محفظه مخصوص بریزید. در غیر اینصورت علاوه بر مختل شدن عملکرد ماشین ‌لباسشویی، جرم اضافی ناشی از مواد شوینده درون بافت لباس‌ها باقی می‌ماند و بر کیفیت آنها تاثیر منفی خواهد گذاشت. مواد شوینده‌ای که در بازار وجود داشته از ترکیبات قوی و کارآمدی برخوردار هستند که استفاده از مقدار کم آنها جهت تمیز کردن لباس‌ها کفایت می‌کند.

  • لباس‌ها را بیش از حد نشویید:

یکی از اشتباهات رایج دیگر افراد این است که تنها جهت پر کردن فضای درون ماشین ‌لباسشویی، لباس‌هایی که کثیفی ندارند را داخل دستگاه جهت شستشوی مجدد قرار می‌دهند. این کار، اشتباه محض است زیرا علاوه بر افزایش مصرف برق، طول عمر مفید ماشین‌لباسشویی هم کاهش می‌یابد. در مورد لباس‌هایی نظیر: جوراب، لباس‌های زیر و البسه بچگانه نیاز است که به طور مرتب شسته شده و جهت خشک شدن در زیر نور مستقیم قرار بگیرند تا آلودگی‌های آنها به طور کامل از بین بروند.

  • خشک‌کن ماشین لباسشویی را بیش از حد پر نکنید:

از آنجا که خشک‌کن لباسشویی با توجه به جریان هوا، لباس‌ها را خشک کرده پس توصیه می‌شود که این قسمت را با لباس‌های زیاده از حد پر نکنید. در غیر اینصورت، تبادل جریان هوا درون دستگاه به خوبی انجام نشده و رطوبت لباس‌ها به خوبی رفع نمی‌شود. به همین خاطر باید چند مرتبه قسمت خشک‌کن دستگاه را فعال کنید تا رطوبت لباس‌ها گرفته شود.

  • لباس‌های مجلسی را به وسیله ماشین ‌لباسشویی نشویید:

هنگام استفاده از ماشین ‌لباسشویی باید بدانید که تمامی لباس‌ها، قابلیت شسته شدن توسط دستگاه را ندارند. همگی ما لباس‌هایی داریم که برای ما ارزشمند بوده و به نحوی لباس‌های مجلسی به شمار می‌روند. شستشوی لباس‌های تزئینی به وسیله لباسشویی به بافت آنها آسیب وارد کرده و باعث می‌شود که لباس، کیفیت اولیه خود را از دست بدهد.

  • لباس‌های زیر را به وسیله لباسشویی نشویید:

از جمله اشتباهات رایجی که مشاهده شده این است که افراد به خاطر تنبلی، تمایلی به شستن لباس‌های زیر خود به صورت دستی نداشته و جهت شستشو از ماشین لباسشویی کمک می‌گیرند. این کار را به هیچ عنوان انجام ندهید زیرا لباس‌های زیر منشا اصلی منتشر شدن آلودگی در فضاهای بسته به شمار می‌روند. توصیه می‌شود اینگونه لباس‌ها را به صورت مجزا و دستی بشویید و جهت رفع کامل میکروب ‌ها، آنها را روی بند و در زیر نور مستقیم خورشید پهن نمایید.

  • به برچسب لباس‌ها توجه نموده و آنها را بر اساس جنس تولیدی در لباسشویی قرار دهید:

به برچسب درج شده بر روی لباس‌ها توجه کنید. زیرا جنس بعضی از لباس‌ها از ابریشم و یا کتان بوده و قابلیت شسته شدن در ماشین ‌لباسشویی را ندارند. حتی‌الامکان اینگونه لباس‌ها با دست شسته شوند. در مورد لباس‌های زیپ‌دار توصیه شده که ابتدا زیپ آنها را بسته و به صورت برعکس در دستگاه، جهت شستشو قرار دهید.

از شما همراه همیشگی گرین لیست سپاسگزاریم. امیدواریم مطلب امروز در دسنه بندی خانه داری برای شما کارآمد و مفید باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا